Adventurer #15
31 июля 2004

Scene - Dive Into Monolith (GFX compo).

<b>Scene</b> - Dive Into Monolith (GFX compo).
Dive Into Monolith              
Moran/CybrPunks Unity           

Dive Into Monolith
by Moran/CPU

Dear ladies and gentelmen, I have
one desire, and I want to share it
with you. It is to shed some light to
the one style of graphic art, to  use
it then for the wellfare of not only
speccy, but a whole mankind.

Now I'll tell something about this
style - it is monochrome and
contrasting. Why? Everyone, who is
disposed to ennoble mankind -  idea-
lists. Sometimes I rank myself to
them. And them, those idealists  are
inclined to look at the world from
two extreme positions; good -  evil
or white - black. Doesn't matter,
who likes what. And I'am just  like
them, that is why, graphics should
be monochrome, you can use any co-
lours, as soon as there would be on-
ly two.  Judge  for yourself the
charms and merits of contrast
image. It is hard to  understand
white, if there is no black near it. It
is very easy to enjoy  silence after
noisy company. That is why, we can
put so much life in  image, that would
seem simple, but even outward
world will fade beneath  it.
That is why I want to organize a
graphic compo under the aegis of
CPU. It  would be!... Doesn't matter,
how many participants would be
here, maybe  only me, but then, at
least, I'll get high places and someo-
ne would  understand me, even if it
be only me myself.

Here come the rules of this
Compo.

Platform, you use, means
nothing.

At least PC should understand the
image format.

Resolution is restricted to 256x192
or lower. But, honestly saying 1x1
picture would be too extreme, that
is why the lowest value is
16x16.

There should be no gradations.

Stylistic example is an intro to this
issue of our magazine, but I don't
want to limit you, that is why, ac-
cording to request of some people,
you can use noise.

Only two colours allowed, nothing
more, black and white is desired,
but I have nothing against other co-
lours if only speccy can
display it.

It is desired to apply some covering
text, but this is at your
discretion.

Each participant can present up to
seven works.

It's a pity, that I have to restrict
an Artist, but it is needed to spread
all works somehow, to let them live
their own lives in people's
mind.

There would be a jury, and results
would be published in next issue of
Adventurer. The best graphics wo-
uld be in attachment to zine. Prizes
would be very symbolical. But this
not stands above everything, the
main point is participation and the
process itself.

So, participate - Monolith GFX
Compo. I'am not calling, but inviting
everyone, who wants to take part in
something. Those, who are spiritu-
ally close to organizers would be
here.

Moran/Inward/CPU - organizer.
elfh/Inward/CPU - moral and mental
support, communication.



Другие статьи номера:

Editorial - elph: предлагая себя...

Editorial - elph: offering myself...

Editorial - alff: перемены это воздух которым мы дышим...

Editorial - alff: Changes... is air...

Editorial - miguel: ...title ..title by myself

Editorial - chasm: Кстати, вы читали правила cc04?

Editorial - создатели журнала.

News - актуальные новости от: Research, Arhon, Gasman, Fatal Snipe, Skrju, ZX Time team, Newart, Elph.

News - actual news from: Research, Arhon, Gasman, Fatal Snipe, Skrju, ZX Time team, Newart, Elph.

News - c-jeff о причинах закрытия музыкального проекта "emphasis".

News - взгляд Moran/CPU на текущее состояние дел в группе СPU.

News - sq: "я включил ZX-Stag, отошeл на несколько метров, сел на колени на ковeр и начал..."

News - sq: news around us.

Scene - Elph'a удивляется появлению Demo работ, не несущих в себе не то что глубин, а хотя бы попыток исследования своих чувств и размышлений.

Scene - Emotional consumerism .

Scene - Бунтующий демосценер.

Scene - Demoscene rebel.

Scene - History of making demo "WeeD".

Scene - отчет Miguel/CPU о CAFe'2003.

Scene - Шшшшш - БУМ! это где это я? аха на CAFe'2003.

Scene - CAFe'2003 report from Chasm.

Scene - отчет буржуя Pyromaniac о поездке на русское пати CAF'e 2003.

Scene - pyromaniac CAF'e 2003 report.

Scene - От пати до пати: репортажи с CAFe'03 и FOReVer 5 и их сравнение.

Scene - from party to party Cafe'03 and FOReVER 5 party reports and comparision.

Scene - отчет о концерте в Варшаве группы AY Riders.

Scene - рассказ Gasman'a о том как он знакомил британских обывателей с демосценой на Notcon 2004.

Scene - Notcon 2004 report from Gasman.

Scene - рассказ о выставка группы GALZA.

Scene - GALZA exhibition 2004.

Scene - Moran затевает графический конкурс черно-белых картинок.

Scene - Dive Into Monolith (GFX compo).

Interface - Реакции Спектрумистов на Adventurer#14: вопросы и ответы.

Interface - Музыка бывает разная. Каждый из нас понимает ее по-своему, у нас разные вкусы...

Interface - AS C-major...

Interface - интервью с рыбинским музыкантом Ahim.

Interface - interview with Ahim.

Interface - Moran/CPU interview.

Interface - интервью с рыбинским кодером и музыкантом Moran/CPU.

Interface - интервью с музыкантом C-jeff.

Interface - c-jeff interview.

Interface - интервью с британским музыкнтом Gasman/Raww.

Interface - Gasman interview.

Interface - интервью с пермским музыкнтом Kej-Jee.

Interface - Kej-Jee interview.

Interface - интервью с рыбинским музыкантом и художником Miguel/CPU.

Interface - Miguel/CPU interview.

Interface - интервью с Alone Coder.

Interface - Alone Coder interview.

Interface - интервью с краснодарским музыкантом Nik-O.

Interface - Nik-O interview.

Interface - интервью с чайковским музыкантом Riskej.

Interface - Riskej/OCA interview.

Interface - Yerzmyey/HPRG interview.

Interface - интервью с польским музыкантом Yerzmyey/HPRG.

Scene - опрос производителей игр "Что вас заставляет делать игры для спектрума в это странное время?"

Interface - gamemakers questionnarie.

Interface - интервью с издателем кассетных игр Cronosoft.

Interface - gaming like it used to be! (cronosoft interview)

Interface - Alex Xor о положеннии дел игровой индустрии на ZX Spectrum.

Interface - Analizing ZX Spectrum games 2003 year.

Interface - elph: "игры, в которые я не играл".

Interface - elph: games, i haven't played.

Interface - moran: "Почему я играю".

Interface - Confessions of a serial gamer.

Reviews - обзор демок 2003 года: Detroyt, Why?, Extazy, Microcosm, Wirne, Alienate, Sailor, The Source, Evenless, Fuck You Scene, Caprize, Resurrection, demo22, Weed, China Restaurant.

Reviews - demo 2003 review: Detroyt, Why?, Extazy, Microcosm, Wirne, Alienate, Sailor, The Source, Evenless, Fuck You Scene, Caprize, Resurrection, demo22, Weed, China Restaurant.

Reviews - История развития игровой индустрии на постсоветском пространстве: 1991-1999 года.

Reviews - История развития игровой индустрии на постсоветском пространстве: 1999-2004 года.

Reviews - Development of exUSSR games (1991-2004 years).

Reviews - Тенденции развития спектрумовской игровой индустрии.

Reviews - Tendencies of ZX Spectrum game industry development.

Tutorials - Больше цвета!!! Описание паковщика цветного видео из демки Weed.

Tutorials - More colours!!! Description packer color video from the demo "Weed".

Tutorials - hewle splines - программ для создания сплайновых кривых.

Tutorials - hewle splines.

Ottyag - ничего.

Software - втоpая веpсия схемы IDE-HDD адаптеpа для ZX Spectrum.

Interface - интервью с пермским музыкантом Siril/4D.

Scene - AY Riders live in Warsaw.


Темы: Игры, Программное обеспечение, Пресса, Аппаратное обеспечение, Сеть, Демосцена, Люди, Программирование

Похожие статьи:
О морали - особенность национального самомнения Unbeliever'a.
Rants & Raves - О результатах исследований в области паковки программ.
Credits & Rec Lame - Кто трудился над номером, контакты...
Программирование - курс изучения ассемблера от Wlodek Black, продолжение. Монозагрузчик.
Программы - Описание текстового редактора AC Edit v0.09.

В этот день...   24 апреля